Ubezpieczenie od utraty pracy – kilka informacji

Wiele osób wciąż ma mylne pojęcie na temat ubezpieczenia od utraty pracy. We wcześniejszym artykule zaznaczyłam kiedy i w jakich dokładnie sytuacjach ubezpieczenie to nas nie obejmuje. Jeśli jednak straciliśmy pracę z innych powodów, niż te określone w wyłączeniach, to wcale nie należy się zbyt wcześnie cieszyć. dziś przedstawię kilka ważnych informacji, o których należy pamiętać decydując się lub też posiadając już tego typu ubezpieczenie.

Po pierwsze ubezpieczenie ma określony limit, zwykle wynosi on od 6 miesięcy do roku czasu. Jeśli więc przez ten okres wciąż nie znajdziemy zatrudnienia, obowiązek spłaty kredytu będzie znów spoczywać na nas samych a na pomoc ubezpieczyciela nie mamy co liczyć. Warto pamiętać, iż polisa nie daje nam pewności, iż ubezpieczyciel pokryje za klienta 100 % wartości miesięcznej raty. Ubezpieczenie zazwyczaj nie rekompensuje także zmian kursu walut.

Następna kwestia to termin od kiedy ubezpieczenie zaczyna obowiązywać. Niekoniecznie bowiem jest to dzień zawarcia umowy. Zwykle jest to 30 dni lub nawet do 3 miesięcy od wykupienia ubezpieczenia. Warto zwrócić na to uwagę. Jeśli stracimy pracę np. do 2 miesiącach, ubezpieczyciel nie pokryje żadnych kosztów.

Ubezpieczenie jest dobrowolne ! Mimo, iż podczas rozmowy z pracownikiem banku bardzo często mamy wrażenie, iż ubezpieczenie od utraty pracy jest obowiązkowe, to okazuje się, że tak nie jest. Jest to w pełni dobrowolne ubezpieczenie i bank nie ma prawa odmówić nam kredytu z powodu naszej odmowy. Jednakże jest to dodatkowe zabezpieczenie zobowiązania więc może w takiej sytuacji zażądać innego zabezpieczenia np. poręczyciela.

podobne wpisy:

  1. Ubezpieczenie od utraty pracy
  2. Ubezpieczenie od utraty pracy – kiedy nie obowiązuje
  3. Odszkodowanie za zwolnienie z pracy
  4. Jedna polisa na kilka pojazdów – czy na pewno oszczędzamy?
  5. Ubezpieczenie utraty zysku

Oferta ubezpieczeń:






Comments are closed.