Jak wygląda likwidacja szkody?

Jeśli jesteś uczestnikiem zdarzenia losowego typu wypadek komunikacyjny, pożar, kradzież czy też zalanie, powinieneś w pierwszej kolejności zabezpieczyć miejsce zdarzenia w taki sposób, by nie było możliwości powiększenia lub rozprzestrzenienia się szkody.

Następnie należy zgłosić szkodę – najlepiej telefonicznie. Przygotuj więc dowód osobisty, prawo jazdy, posiadaną polisę oraz oświadczenie sprawcy szkody lub też policyjny protokół. W zależności od rodzaju szkody może być także niezbędny wypis ze szpitala, dane świadków zdarzenia. Podczas rozmowy pracownik firmy wprowadzi do systemu wszystkie informacje i okoliczności zdarzenia, poda numer zgłoszenia i umówi się na termin oględzin.

Trzeba jednak tutaj zaznaczyć, iż niektóre firmy posiadają bardzo uproszczoną procedurę likwidacji i jeśli szkoda nie jest zbyt wysoka (zazwyczaj do 3 tys. zł) odszkodowanie może być wypłacone wyłącznie na podstawie samej rozmowy telefonicznej oraz wykazanych faktur lub rachunków. Jeśli jednak dojdzie już do oględzin, rzeczoznawca osobiście odbierze wszystkie niezbędne dokumenty oraz sfotografuje uszkodzony przedmiot i opisze dokładnie całe zajście – dlatego właśnie ważne jest, aby szkodę zgłosić jak najszybciej się da! Po wszystkim sprawa jest przekazywana do tzw. likwidatora szkód, który określa jakie odszkodowanie będzie nam przyznane. Tutaj najważniejsze jest, aby wszystkie niezbędne dokumenty o które nas poproszono znalazły się w krótkim czasie w danej firmie ubezpieczeniowej – przez ich brak często wypłata pieniędzy może się znacznie przedłużyć. Dobrze jest także co jakiś czas zadzwonić do firmy i dowiedzieć się jak wygląda nasza sprawa.

podobne wpisy:

  1. Szkody po wichurze a odszkodowanie
  2. Ubezpieczenie OC dla ratowników medycznych
  3. Jak wybrać ubezpieczenie na życie?
  4. Ubezpieczenie OC co obejmuje

Oferta ubezpieczeń:






Comments are closed.